Cycling is the new fashion | jason lee coates
jason lee coates

Cycling is the new fashion

東京の街を歩いて気づいた事。それは車もさることながら、自転車にまたがっている人もとっても多い。みんな自分でカスタマイズしたり、お洒落な自転車に乗っている人がいるけど、シティバイクなら “Martone Cycling”に勝る自転車は無いと思う。

 

So it seems like in a city like Tokyo, there’s a total cool factor associated with bikes. As much as cars, bikes here are a valid – and kinda sexy – mode of transport. And there’s no bike more sexy than the Martone Cycling city bike.

 

今思えば、このプロジェクトに関わってからローンチに至るまで1年も時間が経っているんだ。パリでHiroと僕がこの“Martone Cycling”のデザイナー、とってもクールなLorenzo Martone、彼のビジネスパートナーであるDavid Thomasにこのファッションバイクを紹介されたときは、まさか、しかも伊勢丹でポップアップストアとしてローンチできるなんて思ってもいなかったんだ! 僕は洋服の事しか知らないからね(笑)

 

It’s funny to think that we have been working on the concept of launching Martone Cycling in Japan for more than a year. When Hiro and I met with my friend the super fabulous Lorenzo Martone and his business partner David Thomas at Cafe Charlot in Paris and he told me about his new concept for a cool city bike for fashionistas, I just had to see it. I couldn’t imagine that we would be launching the bikes in a pop-up shop in Isetan! All I know about is dresses!

 

火曜の夜、そのバイクをこいでポップアップストアの準備で伊勢丹へ。通りすがる人の視線を釘付けに(笑) 街行くどんなバイクより僕たちの自転車が一番カッコいいからね!!!

 

But there we were on Tuesday evening, riding the bikes through Shinjuku on the way to set up the store. The crowds couldn’t stop staring at the bikes – are these the coolest bikes they’ve ever seen?? I think so!!!

 

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Our new boy at H3O, Ryu, and me outside Isetan

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Up the escalator - no lifts for us!

 

自転車で伊勢丹の中を移動(想像できないだろ?!) スタッフの方に助けてもらいながらポップアップストアのセクションへ。

 

So we rode the bikes up the escalators of ISetan (can you imagine??!!!), and with the help of the amazing staff, we set up the store, giving it a glitzy, glossy feel that matches these incredible bikes.

 

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The slick black and marble space shows off the shining products perfectly

 

ポスターを飾り、マネキンは自転車に合わせたまっ赤でシックなPREENのレオパードのコートをオン。それに被せたMartone Cyclingのヘルメット。最高にカッコいいと思わない??

 

Posters were put up, and the bikes were ridden into position….And a mannequin styled up in the most chic red leopard Preen coat and Martone Cycling hat was pushed into position. Work it girl!

 

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The fabulous mannequin wearing Preen in the Martone Cycling colour - red!

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The Martone Cycling hat is like no other and instantly recognisable, like the bikes!

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Hats come in red and black

 

このバイクの特別な所、それはファッションバイクという新しい方向から置いた視点。誰が見ても目に留まるこのヴィジブルなファッションバイクは、バイクの機能としてもとっても使いやすい。自分はゴールドのバイクをオーダーしたんだ!! 街中で走ってる僕を見かけたら声をかけてね!!

 

You might ask, what is so special about these bikes? Well, anyone who knows me knows about my passion for style that goes well beyond fashion. I live and breathe style, and these bikes are the most wonderful, stylish and practical bikes I’ve ever seen. I love them so much, I ordered a big gold one for myself! Watch me riding it around town soon!

 

このブランドは今年の3月パリのColetteを皮切りに、ロンドンのConran Shop、ニューヨークのSak’s(サックスフィフスアヴェニュー)に続いて、日本では、伊勢丹新宿店、The Conran Shop 新宿店、丸の内店でも販売開始され、このあいだ創刊されたHarper’s Bazaarのオンラインでも購入可能なんだよ。

 

These bikes were launched in March in Paris at Colette, followed by London at the Conran Store, New York in Sak’s, and now in a Japan through Isetan, Harper’s Bazaar Japan online, and Conran Stores throughout Japan. So it’s a super fashion item that appeals to an über stylish customer who wants style AND substance. And most importantly – it comes in 5 chic colours: red, gold, silver, white and matte black.

 

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The white bike is stunning!!

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The pop-up store in Isetan

 

ポップップストアは10月23日から11月5日まで、新宿の伊勢丹の5Fで開催中!! 場所は5階で金額はどのタイプも税込み153300円です。クリスマスの時期なんかにもぴったりだね。僕ももう1色ほかのカラーをオーダーしようかな。となるとレッドがいいよね?

 

Please come visit the pop-up store from 23 October – 5 November in Isetan Shinjuku, 3rd floor. Priced at ¥153300. It’s the ultimate Christmas gift!!! I think I want to order another colour now…maybe red?

Profile

jason lee coates
TOKYO
director H3O fashion bureau, creative director iheartokyo.com

東京ベースのスタイリスト(AVGVST所属)、エディター、H3O Fashion Bureauのディレクター。日本在住9年目、オーストラリア出身。ファッションに対するアプローチは、世界に存在するユニークなファッションブランドを日本に広めて行く事。あらゆる角度からインスピレーションを得、スタイリストとして新鮮なエディトリアルを作って行く事も目標。大のシューズファン。

TOKYO クリエイティブディレクター director H3O fashion bureau creative director iheartokyo.com

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