ずっと寝ていたい土曜日の朝、そんな僕でもこの日は早く起きて楽しみにしていた表参道にあるDiorのショップへ。東京のファッションピーポー達と色々楽しい話をしながらDior初のプレコレクションを見に行ったんだ。ブレックファスト付きだったんだ!! 朝と言えど誰もシャンパンにNoとは言わないよね!!
It’s Saturday morning and honestly the only thing I will get out of bed for is a spot of Dior. So it was refreshing to join a bunch of Tokyo’s cool cats and head to see the global debut of the Dior Homme pre-collection in the chic Omotesando store. With breakfast thrown in! I never say no to a champagne breakfast!
出版業をしていた頃、僕はグラフィックアート集団、M/M(Paris)の大ファンだったんだ。フランスのデザインカンパニーM/M(Paris)は限られたパリジャンファッションハウスのグラフィックを担当したり、彼らの仕事には強い印象が残っている。 日本では手に入らない、彼らの限定の本をオンラインで丁度オーダーした所だったんだ。パリに住んでいる僕の親しい友人が彼らと働いていて、とっても誇らしく思うよ。
With my past life in publishing, I am a big fan of graphic art and my absolute gods are M/M(Paris), the French design company responsible for the graphics for a select few (the best) Parisian fashion houses. Honestly, I devour their work and order their limited edition design books online as they are unavailable in Japan. My good friend in Paris actually works for them and I think he is a genius.
今期、Dior HommeのデザイナーであるKris Van AsscheはプレゼンテーションにM/M(Paris)を起用。SS14はとってもカラフル。スプラットペイントされたコートに、テイラードシャツにカラフルな襟がついたアイテム、ペイントされたシューズなどをアートインスタレーションで紹介。表参道のブティックの4階からの眺めは最高だったよ!!
This season, Dior Homme designer Kris van Assche hooked up with M/M(Paris) for this presentation, showing his Spring 2014 collection of colorful, paint-splattered coats, slick tailored shirts with colourful collars and painterly shoes in an art installation which brought a pop of Art Basel Miami to Tokyo. And on the 4th floor of the Omotesando boutique, the view was stunning.
Dior Hommeはテイラリングとシャープさが決め手。でも今回のこのコラボレーションで、Dior Hommeはネクストレベルへと進化したんじゃないかと思う。アートの様にディスプレイされたアイテム達、アートのプリントを駆使したり、Dior Hommeの新しい顔を見た気分だ。
With Dior Homme, it’s always about tailoring and sharpness, but this collaboration took things onto a new level and infused the collection with a new lease of life. Fashion displayed as art, using art prints, in an art environment…
全てのアウトフィットはポップアートの様に展示されていて、カラフルなアートピースの様なラックに綺麗に飾られていた。このイベントの為に特別に作られたピース達。スペースにも完璧にフィットしたフレーム達。来場したお客達の目をとらえる展示方法。まるでモダンなロボット達が洋服を見せているかの様なスペースだった。とても特別な空間だったよ。
Outfits were framed like hanging pop art pieces from a metallic framing system painted in high octane colours, interspersed with actual art works created exclusively for this event. The frames were slight enough to give an architectural ambience to the space, but they really caught my attention too and they draw the viewer in. Like modernist robotic machines holding up the clothes as art, it was really something to see.
キャンペーンもとってもクール。インスタレーションにも登場したフレームがここにも。全てののストーリーがつながっているんだ。」
And then there’s the ultra cool image campaign, which incorporates the same angular frames that exist in the installation, bringing the whole story together.
その後はリモデルした地下に行ってちょっとしたショッピングを!!
Later, we headed down to the remodeled basement boutique for a spot of shopping and some mischief.