Etienne Deroeuxという男は知ってるか?
25歳のフランス人ファッションデザイナーで、今回のパリコレでとっても印象に残った人物。
秋冬なのに、ピンク、ショッキングピンク、ブルーなどどの明るい色を使っている。
理由を聞いてみると、秋冬だからこそ色で楽しむべきだと応える。
Have you heard of Etienne Deroeux?
He’s a 25 year old French fashion designer whom I met during Paris fashion week and let me tell you, that he impressed me a lot.
Even though it was his Fall/Winter ’14-15 collection, he used bright colors such as pink, fuchsia and blue.
When asked why this was, he explained that we should enjoy such colors especially during fall and winter.
スリットの入ったスカートがとても印象的で自分のシグニチャーアイテムかと思えるほど。
たくさんのルックでみかけた。
生産、デザイン全てパリで行われていて、フレンチプライドを持った若きデザイナーである。だが、彼の商品は誰にでも買える値段である。
“MADE IN FRANCE”の正札を見て、アジア人は絶対大喜びすれでしょう。
ファッションをスポーツウェアのように着心地がよい作りを心がけいて、
海外旅行をよくするので、建築物からインスパイアされているようだ。
The skirt with a slit up the front must be his signature piece since you see it often in his look book.
Etienne Deroeux has everything from design to production done in Paris and is a young designer with French pride. Yet his prices are still reasonable.
I bet Asian people will go crazy when they see that the tag says “MADE IN FRANCE.”
He tends to design his clothes with a sporty touch and make them as comfortable as sports wear.
Since he travels a lot, he gets inspired by architecture.
コレクションにズームインをするとラグジュアリーな生地を使っているのが分かる。
ジャケットの裏生地はシルクが使われ、肌着の上に羽織っても気持ち良さそうな着心地であろう。
Let’s take a closer look at the clothes. He uses luxurious fabrics.
The jackets look comfy enough to just wear over your underwear because the lining of them are made with silk.
レザーの型押しもピンクを仕様することで楽しい雰囲気を作りだせる。
By using the color pink, even leather cut-outs ended up looking fun and exciting.
ニットもかなり力を入れている様子。
チャンキーな編み込みニットはなんと、四代にも渡るニットウェア老舗Le Mont Saint Michel による
カプセルコレクション。
この老舗の名前はセーターのラベルに付いてある。
He is also very serious with his knit wear.
This chunky sweater is a capsule collection from the fourth generation store of Le Mont Saint Michel.
You can see their name on the label from this sweater.
タグもばっちりダブルネームが記され、彼も誇らしいであろう。
Both Etienne Deroeux and Le Mont Saint Michel names are printed on the garment label, which should make him very proud.
なぜ彼が印象に残ったかというと、コレクションだけではなく彼自身のカリスマ性に胸を打たれたのだ。
僕と全く同世代で自らばしばしと道を切り開く、若きホープなのだ。
ルックブックを見ると気づくかもしれないが、靴は全てNIKE IDのもの。
コレクションに合わせて、NIKEの色も合わせたのだ。
こんなのあり!?と思うかもしれないが、これには裏話しがある。
実は彼のコレクションにはNIKEがスポンサーしてくれているのだそう。
資金がないというのは若いデザイナーにはよくある話し。
資金がないからスポンサーを見つける!は、もはや普通の発想。
でも彼の違うところは、自らNIKEに足を運んでスポンサー資金を取得するところ。
話しながら、「この人すげー!!」と思った。
それだけではなく、Le Mont Saint Michelにも直接連絡をしてカプセルコレクションをコラボしようと
交渉したのも彼自信である。
もはやここまで来るとスタンディングオベーション。
パリでは若いデザイナーが育たないと言われるが、彼は確実にファン層を広げているのは事実。
今はウェブでしか購入はできないそうだが、ウェブ販売も彼の戦略の一つらしい。
Why am I so impressed with this guy? It was not solely because of his collection, but also his incredible charisma.
He is from the same generation as me and is breaking down barriers, thus bringing hope to the younger generations.
When you see the look book, you’ll notice that Nike ID shoes were used in all the looks.
He matched the colors of the Nike shoes with the colors from his collection.
How could that be, you may ask. There’s actually a story behind this.
This is because Nike seemed to have sponsored his collection.
It’s an everyday story about young designers not having the proper funds.
If you don’t have the funds, look for sponsors! It’s a very common way of thinking.
But the difference with Etienne Deroeux is that he actually went to Nike himself to secure a sponsorship.
And as they talked, the people from Nike thought, “This is an amazing person!”
Not only that, he went to the people at Le Mont Saint Michel himself to make a capsule collection collaboration.
This act deserves a standing ovation!
It is said that young designers are not made in Paris, but Etienne Deroeux is gradually expanding a fan base.
Currently you can only purchase his products online, but it is said that web sales are one of his planned tactics.
http://www.avenue32.com/designers/etienne-deroeux
Etienne Deroeuxには絶対注目をするべき。
今後はパリとNYで展示会をするそう。
楽しみだ。
You should really watch out for Etienne Deroeux.
He’s planning an exhibition in Paris and New York next.
It’s very exciting and I’m looking forward to it.
“The George”
Twitter:@georgeinaki
Instagram:@georgeinaki