祝40周年! 「Emporio Armani」が貫くアイデンティティと「ヌメロ・トウキョウ」のクリエイション一挙公開!
エンポリオ アルマーニ(Emporio Armani)が今年でブランド誕生40周年を迎える。ファッション界のイノベーターとして発信し続けるブランドのアイデンティティとは? ヌメロ・トウキョウ(Numero TOKYO)がこれまで数々のクリエイターと手がけたヴィジュアルとともに振り返る。(Emporio Armani 40th anniversary celebration! for English)
Emporio Armani
40th Anniversary Celebration
ブランド誕生40周年を迎えたエンポリオ アルマーニ。イタリアを代表するファッションデザイナーであるジョルジオ・アルマーニ(Giorgio Armani)が、より若いターゲットに向け1981年にスタート。ドレスからカジュアルウェアまで、デザインや素材にこだわり抜いたイタリアンモードを発信。ブランドのシンボルであるイーグルロゴは広く世界中に知られる。
またブランドの誕生以来、そのコミュニケーション方式でも革命を起こし続けている。当時としては革新的だったブランドマガジン『EMPORIO ARMANIMAGAZINE』を発刊(1988〜1997年)。写真集のようなハイクオリティさで今なおファッション界のバイブルとなっている。キャンペーンにリアーナ(Rihanna)やカルヴィン・ハリス(Calvin Harris)らをいち早く起用、オリンピックでイタリア代表チーム公式ユニフォームを手がけるなど、多彩な取り組みでもファッション界をリードする。エンポリオ アルマーニ40周年を祝うべく、世界各地の40もの写真家やヴィジュアルアーティストがコントリビューターとなり、デジタル上に集結。ヌメロ・トウキョウも“アイデンティティ(Identity)”をテーマに参加する。その一貫した“アイデンティティ”を分かち合うべく、2012年12月号から2021年5月号に掲載した数々のファッション企画を一挙公開! 水原希子や菅原小春らをモデルに、国内外の写真家やファッションディレクターが手がけたヌメロ・トウキョウならではの「エンポリオ アルマーニ」の世界観。今こうしてバックナンバーをまとめて見ると、それぞれの時代の「It Girl」や旬なクリエイターの起用、個性あるヴィジュアルの発信を支えるエンポリオ アルマーニのぶれることのないアイデンティティが確かに存在することをご確認いただけるだろう。
それぞれのクリエイターのフィルターを通して物語られた“アイデンティティ”。ヌメロ・トウキョウからエンポリオ アルマーニへの40周年のお祝いは、その一貫したブランドアイデンティティを読者の皆さんにお送りすることからスタートしたい。
40th anniversary celebration!
Presenting the identity of Emporio Armani and the creatives of Numéro TOKYO
“Emporio Armani” celebrates the 40th anniversary this year. What is the brand identity that continuously pioneers in the fashion industry? Looking back together with the archive of visuals that Numéro TOKYO has created with its various creators.
Emporio Armani celebrates the 40th anniversary. This brand was created by Italy’s leading fashion designer Giorgio Arimani in 1981 to attract younger customers.
Innovative communications launched by this brand have been revolutionary in the industry. The brand magazine “Emporio Armani Magazine” (1998-1997) is still remembered and respected today for its finest quality. Emporio Armani has proved itself as a pioneer and the leader in the fashion industry with various unique initiatives.Some memorable examples include being the first to appoint Rihanna and Calvin Harris for its advertising campaign and producing the official uniforms of the Italian national team for the Olympics.
For celebrating Emporio Armani’s 40th anniversary, gathered online are 40 photographers and visual artists. Numéro TOKYO also joins them to unfold the theme “Identity”. For sharing the theme, various fashion projects that were published between Dec 2020 and May 2021 will be featured. This will reintroduce the brand identity of Emporio Armani in a special way that only Numéro TOKYO can offer with the visuals of Kiko Mizuhara and Koharu Sugawara A created by renowned photographers and fashion directors. Looking at the visuals from some back issues of Numéro TOKYO, you will understand the consistency of the brand identity behind the unique visuals.
The Identity of Numéro TOKYO has been delivered through the filters of various creators. For the 40th anniversary celebration of Emporio Armani, Numéro TOKYO would like to pay a tribute by sharing the unwavering brand identity of Emporio Armani with our readers.
#EAsince1981
Numéro TOKYO presents
Emporio Armani “Identity”
December 2012 Beauté Issue
Emporio and the city
ニューヨーク・ストーリーズ
March 2013 Fascination Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.32 favorite looks
May 2013 Style Icon Issue
exacting sensual
センシュアルの定義
January / February 2014 New Star Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.41 goddess of cruise
2013 Tokyo
今宵、東京に
September 2014 ❤︎Shopping Issue
al momento
マスキュリンとフェミニンが交差する瞬間
March 2015 Power of Fashion Issue
pumps of adrenaline
靴マニアが恋をしたアドレナリンが出るシューズ
June 2015 Love Myself Issue
Tokyo blue
トウキョウ・ブルー
Tokyo it girls × Emporio Armani
入夏 × 田中杏子のスタイリングバトル
フューチャリスティックガール
菅原小春が着こなすサマーホワイト
November 2015 Be Gorgeous Issue
Timeless Trek
モードの冒険
Getting Intimate
ふたりの時間
May 2016 Street Luxuary Issue
out in the street
ストリートのミューズたち
June 2016 Journey Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.64 style journey
November 2016 Play Dress-up Issue
80s night fever
エイティーズ・シンドローム
January / February 2017 Game Changer Issue
one night in paris with armani
アルマーニと過ごしたパリの一夜
May 2017 Make Me Happy Issue
THE COLOR RANGERS
ヌメロな女はヒーロー気分でカラーを着こなす
June 2017 Paradise Issue
crushing on asia
アジアに恋して
September 2017 Have Fun! Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.76 eye catching
OME CITTA
青梅に魅せられて
November 2017 New Me, New Life Issue
darling Daphne
グラマラスでキュートな
人気モデル、ダフィー・グレネヴェルド
a ray of Daphne
光と戯れる午後
December 2017 My Idols Issue
you are my idol
なんてったってアイドル
January / February 2018 Shining Star Issue
wearing a symphony
音楽とファッションの親和性
March 2018 Re-mode Issue
Re-mode
だから、あのブランドは永遠! 蘇るシグネチャー
April 2018 Amore Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.82 purr like a kitten
June 2018 Dangerous Innocence Issue
melancholic afternoon
物憂げな少女たち
September 2018 Our Hero Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.86 masculine femininity
Npvember 2018 Be Yourself Issue
time to shine
プレイフルに纏う輝き
January / February 2019 Gift Issue
BECKY MEETS EMPORIO ARMANI 2019 SPRING
free spirited
夢色のドレス
Follow Your Heart
気分でいいんじゃない?
girls night outに繰り出そう!
March 2019 Self-Liberation Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol.91 let it go, let it be!
October 2019 Lady Power Issue
genuine mode
田中杏子のリアル・モード vol. 97 me, as a woman
purple reign
パープルを操るセンシュアルな女
November 2019 Jpyful! Issue
special to us
ツイン・メモリーズ
January / August 2020 Time is Preciouse Issue
I believe I can
天に向かって
May 2021 Love Thy Self Issue
chill in the summer air
伸びやかに緩やかに、ありのままを楽しむ
Emporio Armani
40th anniversary celebration!
#EAsince1981
EMPORIO ARMANI
ジョルジオ アルマーニ ジャパン
TEL/03-6274-7070
URL/www.armani.com
Edit & Text : Michie Mito Movie Edit : Kenji Kihara Web Edit : Kefa Cheong