ドイツのパフォーマンスコレクティブに私も参加しました。
ゴーストシアターで9/9にプレミア公開されたM/EATはブレヒトの「屠殺場の聖ヨハンナ」(1930)をモチーフにしてます。音楽はオペラや豚テクノなど。
今回、これに参加するので久しぶりに安彦良和さんの「ジャンヌ・ダルク」を読み返しました。昔読んだときとは速攻で爆睡してたのですが、今回は”ジャンヌのやったことの意味と無意味”に涙。。ジャンヌが処刑されてから10年後のお話です。
ブレヒトの”屠殺場の聖ヨハンナ”はタイトルが素晴らしすぎるのでジャンヌと照らし合わせて読んでしまうけど、それよりは世界恐慌時代のシカゴってこんな感じだったのか、、と思って読んだ方がわかりやすいかも?です。
M/EATは約50分くらい。私は後半あたりに登場してます。
photo:ZIGEN
Lettering:ゴッホ今泉 @goghimaizumi
Screen shot from @levin.handschuh
I was part of the German performance collective.M/EAT, which premiered Sept. 9 at the Ghost Theatre, is inspired by Brecht’s “St. Johanna of the Stockyards”, 1930 . It has opera and pig techno playing.
M/EAT is a neo-Brechtian play.
The play “M/EAT” is now subtitled in English.
You should all check it out!
Special thanks to Darkmofo and the Athens Biennale for providing the video for this project.
Repost from @levin.handschuh
Presenting the Arbeiterklasse: She transforms humans into pigs and slaughters them — if that doesn’t hit neoliberal capitalism right on the nose, nothing does: @saeborg_latex confronts the system with her video art in M/EAT! Oink Oink! Stay tuned for 9/9!
M/EAT THE ARBEITERKLASSE with XelK and a lot of great artists!
Photography: @boriseldagsen
Director: @levin.handschuh
Ghostconcert: @markthallehamburg
Logo: @gaze.myself.and.i
“M/EAT THE ARBEITERKLASSE“, my voodoo-Marxist mutation of Bert Brecht, is now online! What an amazing work with so many talented artists, Lena Winkel, Fi Ne, Sebastian Kirchner, Michel Jahn , Timo Bock, Flash, Samuel Penderbayne, Moritz Eggert, Boris Eldagsen, Jens PlumBum, Saeborg, Robin Lambrecht, Michael Gaschler, Franziska Buchner, Wolfgang M Schmitt Jun, Ille Starlet, Dana Reiber, Cailín Glas and XelK.de. See it on Markthalle-Hamburg‘s YouTube-channel!
🐷Oink Oink!🐷