Fast food in Fashion: Moschino! | Andrea Frugani
Andrea Frugani

Fast food in Fashion: Moschino!

While he has only just made his creative director debut at Moschino, Jeremy Scott decided to play with the fast food metaphor in this collection, and the result? Well, simply great, very pop and colorful, just all we need for our style.

Enjoy♥

 

ジェレミー・スコットがモスキーノのアイコニックな成分をミックスし、新しいスタイルを出し、これからモスキーノのイメージが絶対もっと人気になると思います。(ケンゾのような改良)

このショーでファストフードや、スイーツのパッケージ、スポンジボッブのキャラクターのインスピレーションを受けて、ポップ、またはカラフルなショーでした。

最小にまるでマクドナルドの店員のようなモデルにドリンクカップの形をしたバッグ、ポテトのiPhoneケースなどが登場しました。

The idea was inspired by the catchphrases “fast food” and “fast fashion” so the Moschino logo, t-shirts, bags have been revisited, and really nothing was left behind.

In the collection oversized t-shirts and maxi-pullovers, as well as bags and hats show hints that recall of the famous fast food, and also of the typically irreverent Jeremy Scott’s style.

Love the humor behind them!

 

What I loved most from this capsule collection is the “I Do Speak Moschino” t-shirt and the French fries iPhone case.  I really love it, so funny!

ポテトを模ったiPhoneケースはとっても可愛くて、もうオーダーしちゃった♥

And then, Anna Dello Russo, she can bring the right sparkle to a collection like this, j’adore, she’s gorgeous!

 

また人気モデル、水原希子が登場、可愛い!

 

 

The Capsule Collection is available at here.
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Profile

andrea frugani
TOKYO
Creative, PR & Communication Manager at Calzedonia Japan
Instagram: @andykandy__

Born in Italy, lived in London and currently in Tokyo. Japan lover, shopaholic. Love travel, design and beauty in general. Stay tuned!
イタリア生まれ、世界中で育つ。18歳で初めて来た日本で東京のファッションに心酔。現在、東京在住。ファッション、トラベル、ビューティ-好き。私のブログをエンジョイしてね。

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